Ordet \ "klub \" er aldrig sunget (eller synge-sung) i Britney Spears 'nye single \ "hold det op mod mig. \" Det ville være overflødig. Ved nu er det givet, at hvis du presser en pulserende pop-house track til en moderne publikum, er du (og din fortæller) gør det fra klubben. Britney ure hendes genstand for begær fra hele lokalet, hendes yndlingssang er tændt, men hun leder at undslippe publikum (i modsætning til sine samtidige, hun ikke om at holde sig omkring, smid ud uspecifikke iagttagelser om det og kalder det en dag). Brit's tekster er ikke specielt fra nogen poetisk synspunkt, men de er bemærkelsesværdigt inden for rammerne af pop. Jeg forudser, at \ "Against \" er så tæt på at skære crap så populær dansemusik vil få alle årene.
Britney er ingen vokal tolk (det mest figur, vi hører fra hende her kommer da hun intones \ "hayzayyyy! \"), Men der er noget vidunderligt synergistiske over den måde, hun udfører på dette spor. Hendes sociale aggression (\ "Hey! Derovre! Tilgiv mig! Hvis jeg kommer på en alt for stærk! \") Er opfyldt ved en backing track af passende aggressive mekaniske dunkende og slibning, og yderligere bekræftet af Brit's brølende (eller i hvert mindst hvad hun kan mønstre tilnærmet brøle). Bravado overtrumfer melodi, indtil omkvædet, hvor rytmen falder ud, Brit's dådyr øjne vokse tre størrelser og desperation i hjertet af hendes dristighed er afsløret: \ "Hvis jeg sagde mit hjerte bankede højt / Hvis vi kunne slippe for publikum eller anden måde / Hvis jeg sagde, at jeg vil have din krop nu / Vil du holde det imod mig? \ "(Hun er en kvinde, men endnu ikke ikke en pige, også.) De linjer, der følger efter er det hylende morsomme i, at de gør mig gad vide, om Calgon skulle tjene som en backup-plan bør dette dude afvise hende (\ "Fordi du har lyst til paradis / Og jeg har brug for en ferie i aften!"), men hvad sjovt ville lytte til Britney Spears være, hvis det ikke indebar le ad hende på et tidspunkt?
Hendes spinder og kurrende i sindet-slingrende dubstep opdeling er ingen joke, men - hun tilfører denne dypning i denne genre med en sexiness, der er så fremmed, det er fornuftigt, at det kommer fra en amerikaner. Opdelingen i sig selv er en modig træk, da det indfører en uvant, skæve rytme både banen selv og en stor del af Britney's lytter publikum uden for Storbritannien. Det er bare et af flere spændende skift i dette øjeblik klassiker. Jeg elsker den halve tid beats, der kommer efter dubstep. Koret opdelinger, ophobninger og Matrix-lignende segues af hænge tid er forsøgt-og sande metoder til manipulation, men det gør dem ikke mindre spændende, ligesom en rutschebane tager sin tid at klatre op til et højdepunkt gør efterfølgende fald ikke mindre spændende. Når sangen forlader ovennævnte halv tid opdeling til at komme ned igen til en sidste kor, er paradis fundet.
Britney's sange normalt gå nogle lytter til vænne sig til - de tendens til at være Anderledes specifikt og dermed anti-anthemic (\ "Womanizer \" kan være en undtagelse, men det ville være mere universel, for eksempel, var det om womanizers) . \ "Hold Det Against Me \" fremhæves dette lyriske tendens (det er alvorligt over en fyr hun ser, at hun kan lide, i slutningen), men alt udover teksterne gør \ "Mod \" en episk nationalsang trods selv. Der har ikke været noget tidspunkt, siden disco æra, dans sange har været så rentabelt (og dermed rigelige), da de er nu, og alligevel er der kommet for at blive så meget ensartethed i tekst og lyd, at skemaet er blevet lige så kedeligt som værende i en faktisk klub (jeg er ked af, det er sandt!). \ "Hold Det Against Me \" er spændende i sig selv (jeg ville elske at høre, hvad drejninger denne uendelige skiftende ting ville tage var det udvidet med et par minutter) og inden for popmusik, periode. Så længe vi får en bane som denne her og der for at bryde op det kedelige, den Store Dance Music renæssance liv. Alle hagl Dronningen?
Ingen kommentarer:
Send en kommentar