
Boatlife i Faaborg skal fremover sælge motorbåde for franske Beneteau, som har fordelt salget af henholdsvis motorbåde og sejlbåde mellem to forhandlere.
Bådbranchen minder i stigende grad om bilbranchen. Forstået på den måde, at bådene i stigende grad bliver serieproduceret - og solgt - efter alle bilbranchens principper.
En af producenterne, som har skelet til bilbranchen, er franske Beneteau. Værftet producerer både motor- og sejlbåde, og Bådkommissæren i Kerteminde overtog sidste år salget af sejlbåde i Danmark.
På Sydfyn har den nyetablerede virksomhed Boatlife i december fået kontrakt på forhandlingen af motorbåde fra Beneteau, og det har i sig selv været lidt af en øjenåbner for Henrik Engquist og Jakob Groth, som skal sælge bådene.
»Vi har været i gang, lige siden vi fik kontrakten, og været på kurser i alt fra salgsstrategi til klargøring af bådene og renovering. Beneteau har en database, hvor vi kan se præcis, hvad der er lavet af reparationer på Beneteaubåde gennem årene. Det virker ret velorganiseret,« siger Jakob Groth.
Interessen har allerede været stor fra kunderne, som dog må væbne sig med tålmodighed. Tiden siden december er blevet brugt til at gøre klar til bådudstillingen i Bella, hvor Boatlife medbringer ni danmarkspremierer. Seks af dem kommer fra Beneteau, og de tre sidste er danske Coronet'er, som Boatlife også sælger.
Af franske modeller vækker Beneteaus Swift Trawler 42 mest opmærksomhed, og hele Swift-serien forventer Jakob Groth sig meget af. I serien relanceres den klassiske trawler med nye linjer og mere komfort. Derudover præsenterer Boatlife den nye Monte Carlo 37 og et par Antarès på udstillingen.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar